Ruokaturisti

Päiväristeily Tallinnaan ja Paks Margareeta merimuseo

Tänä keväänä ei ole tullut kertaakaan matkustettua Helsingistä Lohjaa pidemmälle. Tällainen kotikulmilla pyöriminen käy vähän matkustelemaan tottuneen luonnolle, joten olin hyvin iloinen rajoitusten höllentymisestä ja risteilyliikenteen avaamisesta Tallinnaan ja Riikaan. Sain kutsun Silja Tallinkin järjestämälle PR-risteilylle Tallinnaan Victoria 1 laivalla. Päiväristeily Tallinnaan oli juuri mitä kaipasin ennen kuin pojat jäävät päiväkodista kesälomalle. Niinpä ilmoittauduin mukaan ja ilokseni meitä oli laivassa pari muutakin Vaikuttajamedialta. Kiitos huippuseurasta Johanna ja Riina!

päiväRisteily Tallinnaan

Kesän ajan Victoria 1 laiva seilaa Helsingin ja Tallinnan väliä, kun se yleensä kulkee Tulholmasta Tallinnaan. Tämän kesän uutuus on 11  tunnin päiväristeily Helsingistä Tallinnaan Victoria I laivalla. Laiva lähti aamulla 9.30 Helsingistä ja suuntasimme suoraan buffet-aamiaiselle. Meillä oli koko matkan ajan käytössä omat hytit, joka helpotti todella paljon kun tavarat pystyi jättämään hyttiin ja pystyin lataamaan kännykän akkua. Ehdimme aamiaisen jälkeen tutustumaan laivaan ja juomaan yhdet lasit kuohuvaa. Saavuimme hyvin sateiseen Tallinnaan klo 12.00.

Lasten disco päiväristeilyllä

Paks Margareeta merimuseo

Hyppäsimme satamasta suoraan taksiin ja suuntasimme Visit Tallinn -matkailusivuston luotsaamana vanhassa kaupungissa sijaitsevaan Paks Margareeta -nimiseen merimuseoon. Museorakennus on Unescon maailmanperintökohde ja se on saanut nimensä Paks Margareeta tornista. Merimuseosta löytyy vaikuttava keskiaikainen hylky ja laivojen pienoismallikokoelma. Yksi kerros keskittyy puolestaan purjelaivoihin ja yksi moottorialuksiin. Myös lapsille löytyi paljon mielenkiintoista ja interaktiivista puuhaa. Tänne pitää ehdottomasti tulla uudelleen poikien kanssa!

Museon 5. kerroksessa on aivan ihana kattoterassi, joka on auki myös silloin kun museo ei ole. Meidän oli tarkoitus viettää hetki terassilla, mutta valitettavasti reissumme ajan satoi aivan kaatamalla.

Lapsille puuhaa

Illallinen laivalla ja tAx free ostokset

Kävimme merimuseon jälkeen pikaisesti ostoksilla Viru-keskuksessa. Pakko oli käydä ostamassa pojille tuliaiset Kaubamajan valtavasta leluvalikoimasta! Ostin laivalta heille vielä Muumi-yllätyskarkkilaatikot. Palasimme laivaan 16.30 ja pääsimme suoraan Grill House -ravintolaan illalliselle. Oli aivan ihana istua rauhassa kolmen ruokalajin illallisella Tallinnassa kiertelyn jälkeen. Meille jäi silti tunti aikaa kierrellä Victorian tax free -myymälät, ja ostin muutaman viinipullon ja isot kasat karkkia kesäksi. Laivojen leikkipaikat pallomereä lukuunottamatta ovat nyt avoinna ja laivalla on lasten iloksi aina joko Muumipeikko tai Harri Hylje. Olemme lähdössä heinäkuun lopulla Pärnuun rantalomalle ja toivon että osaamme valita saman laivan kuin Muumi. Victoria 1 oli takaisin Helsingissä klo 20.00 ja pojat tulivat onnekseni hakemaan minut satamasta.

Grill House -ravintola Victorialla

Onko teillä kesäsuunnitelmissa risteily?

Lue myös: Tyttöjen viikonloppu: Tallinnan kivoimmat ravintolat ja ostospaikat

1. villananna kirjoitti:

Merimuseo on meille tuttu, ollaan siellä aikanaan oltu kun poika oli pikkuinen. Juuri palattiin Riian risteilyltä 🙂

2. Satu - Tsajut kirjoitti:

Virossa pitäisi käydä hakemassa yksi luumupuu, jota ei saa Suomesta 🙂

3. Minna M / Kiljusten blogi kirjoitti:

Olin samalla risteilyllä ja oli kyllä ihanaa päästä pitkästä aikaa reissuun! Itse kävin Fotografiskassa ja Telliskiven alueella. Ajattelin, että tämä yksi risteily riittäisi tälle kesälle, mutta risteily aiheuttikin minulle risteilykuumeen! Tänä kesänä olisi kiva käydä vaikka Maarianhaminassa.

4. Mira / Blinger shimmer -blogi kirjoitti:

Me taidetaan tämä kesä pysytellä täällä lähiseudulla eli enintään jossain sisävesiristeilyllä käydään 🙂