Hae
Nina ja minit

Sormiruokailijan kasvispihvit

Kuten geneerinen nimi indikoi, näihin pihveihin pystyy jemmaamaan kaikki jääkaapista löytyvät tai edelliseltä ruokailululta ylijääneet kasvikset. Sormiruokailijan kasvispihvit maistuvat hyvin ihan sormiruokailun alkutaipaleella oleville pehmeän koostumuksensa ansiosta. Tykkään käyttää couscousia, mutta sen voi hyvin korvata esimerkiksi myös riisihiutaleilla. Tänään tein kasvispihvejä, joihin laitoin couscousin lisäksi parsakaalia, kukkakaalia ja porkkanaa. Lisäksi maustoin pihvit pippurilla, valkosipulilla ja paprikalla, sillä couscous on sellaisenaan melko mitään sanomattoman makuista.

 

Sormiruokailijan kasvispihvit (6 kpl)

 

 

Mitä tarvitset:

  • 0,5 dl couscous
  • 0,5 dl vettä
  • 1 tl kookosöljyä (muukin öljy käy)
  • 100g höyrytettyjä kasviksia (esim. porkkana, parsakaali, bataatti, peruna)
  • 1 kananmuna
  • mausteita vauvasi maun mukaan (esim. basilika, valkosipuli, paprika, pippuri)

 

 

Vaiheet:

  1. Laita couscous ja mausteet astiaan, ja peitä 0,5 dl kiehuvalla vedellä. Anna tekeytyä kannen alla n. 5 minuuttia.’
  2. Lisää öljy, kananmuna ja hienonnetut kasvikset couscousin sekaan, ja hämmennä hyvin.
  3. Taputtele taikinasta pihvejä (n. 6 kpl).
  4. Paista uunissa 200 asteisessa uunissa noin 13 minuuttia

 

 

SORMET SUUHUN JA BON APPÉTIT!

 

 

Muita sormiruokareseptejäni löydät #sormiruokaresepti-tunnisteella blogista.

Kokkaa myös: Sormiruokailijan porkkana-kana muffinssit

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *