Hae
Nina ja minit

Miten ajattelin tiputtaa 4 kiloa painoa lokakuun aikana?

Painan tällä hetkellä 7 kiloa enemmän kuin ennen poikien syntymää. En ollut kiinnittänyt asiaan sen kummempaa huomiota, kunnes huomasin ettei entiset töissä käyttämäni mekot enää oikein istu päälleni. Sain vetoketjut vedettyä kiinni, mutta mekot näyttävät silti numeroa liian pieniltä.  Teen toimistotyötä, jossa käytän paljon virallisemman oloisia vaatteita kuin vapaa-ajalla, joten suurin motivaationi painon pudottamiseen on, ettei minun tarvitse ostaa lisää työvaatteita. Minulla on tarpeeksi monta tylsää bleiseriä kaapissa, ekologisinta ja ekonomisinta on vain tiputtaa muutama kilo.

 

Odottaessani kuopusta elokuussa 2017

 

Yksi ystävistäni ehdotti, että voihan vain olla, että vartaloni on muuttunut lasten syntymän jälkeen. Ehkä mekot eivät istuisi, vaikka pudottaisinkin ylimääräiset kilot. Monella varmasti meneekin näin, mutta olin jo palannut omaan normaalipainooni kuopuksemme syntymän jälkeen. Kävin talvella työhaastatteluissa näissä työvaatteissani, jotka istuivat silloin vielä vallan hyvin. Kesä ja äitiysloman loppuminen kuitenkin toivat muutaman ylimääräisen kilon lisää, jotka toivon ensi kesään mennessä karistavani. Olen aina ollut sitä mieltä, ettei kiloilla ole mitään merkitystä, mutta en ole löytänyt intoa itseni mittailuun, joten vaa’an lukemat saavat toimia suuntaa-antavina signaaleina. Olen tehnyt nyt lokakuulle suunnitelman, joilla aion tiputtaa kilon viikossa. Ja koska kyseessä ei ole mikään pikadietti, vaan pysyvä syömisrytmin muutos, toivon pystyväni jatkamaan samalla linjalla.

 

 

Tässä suunnitelmani:

  1. Intermittent fasting eli pätkäpaasto: Syön vain klo 11-19 välisellä ajalla.
  2. En syö lisättyä sokeria lokakuun aikana, hedelmät ei ole siis kiellettyjen listalla
  3. Liikun joka päivä, teen edes 30 minuutin kävelylenkin jos en muuta ehdi

 

Lokakuuta on kulunut nyt kolme päivää, ja vaaka näytti 0,8 kiloa vähemmän kuin 30.9. Eli suunta näyttää oikealta, punnitsen seuraavan kerran lokakuun lopussa, ja kerron teillekin miten meni. Ei tästä nyt ainakaan mitään haittaakaan voi olla! Pätkäpaaston lupaillaan myös tiputtavan rasvaprosenttia. Meillä on kotivaa’assa rasvaprosentin mittaus, joten saan siitäkin jotain suuntaa-antavia tuloksia vaikkei kotivaa’at pystykään rasvaprosenttia aivan oikein mittaamaan.

 

Mitä luulet, paljonko tippuu vai tippuuko lainkaan?

 

Yksi kommentti

  1. Jesse kirjoitti:

    Eiköhän se paino ainakin sen 4 kg putoa. Itse pyrin kanssa siihen etten söisi 19 jälkeen. Mutta aika usein treenit päättyvät 19 – 20 jälkeen niin silloin sen jälkeen tulee syötyä jotain kevyttä. Huomannut myös sen kun panostaa kunnon ruokaan niin aineenvaihdunta on huomattavasti parantunut. Painokin putoaa treenin yhteydessä. Treenaan 5-6 kertaa eri lajeja salibandystä kuntonyrkkeilyyn. Noudatat vaan omaa ruokailurytmi niin tulosta tulee 👍

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *