Ruokaturisti
Kaupallinen yhteistyö

Radisson Blu Marina Palace: Turun paras hotelli jokirannassa

Kaupallinen yhteistyö: Radisson Blu Marina Palace hotellin kanssa

Heinäkuussa koitti vihdoin taaperomme koko kesän odottama matka Muumimaailmaan. Päätimme ajaa jo edellisenä päivänä Helsingistä Turkuun, ja lähteä hyvin nukutun yön jälkeen aamulla aikaisin kohti Naantalin Muumimaailmaa. Koska arvostamme arjen luksusta, varasimme huoneen Radisson Blu Marina Palace hotellista, joka on Tripadvisorin mukaan Turun paras hotelli. Muutamassa eri hotellissa Turussa yöpyneenä, uskallan olla samaa mieltä tuhansien Tripadvisor-arvostelijoiden kanssa. Toki listan ykkössijan lisäksi hotellin erinomainen sijainti Aurajoen varrella lähellä ravintoloita ja ostoskeskuksia houkutteli meitä myös. Hotellin vastaanotto on asiakkaan ensikontaktina hotellin tärkein asiakasrajapinta, ja Marina Palacessa saimmekin ihanan lämpimän vastaanoton. Saimme automme parkkiin hotellin pihaan, ja sisäänkirjautuminen sujui nopeasti. Lisäksi taaperomme sai heti valita isosta aarrearkusta itselleen mieleisen lelun. Hän mietti muutaman lelun välillä, mutta päätyi valitsemaan muoviset keilat kuulineen. Onneksi huoneessamme oli niin pitkä eteisen käytävä, että taapero pääsi heti keilaamaan huoneessa.

Iso aarrearkku, josta taapero sai valita yhden lelun itselleen

Kiire hotellihuoneeseen uuden lelun kanssa

Kävelimme huoneeseemme Radisson Blu Marina Palacen ylellisen marmorisia käytäviä pitkin, ja taaperomme rakastui myös moderniin hissiin kirkkaine valoineen. Kun pääsimme Superior-huoneeseen, Joel juoksi heti tarkastamaan löytyykö kylpyhuoneesta kylpyamme. Ja löytyihän sieltä! Kylpyhuoneessa oli lisäksi erillinen suihkukoppi, joka on hirmu kätevä kahden lapsen kanssa matkustaessa. Osassa Superior-huoneita on myös oma sauna, jolloin näkymä on kaupungille päin. Meiltä puuttui sauna, mutta meillä oli aivan mahtava näkymä Aurajoelle. Huone oli suuren ikkunan ansiosta ihanan valoisa, mutta sen sai yöksi ihan pilkkopimeäksi todella tehokkaiden pimennysverhojen avulla. Nukutimme pojat kahdeksan aikaan verhot kiinni, ja mietiskelin siinä poikia nukuttaessani miten nyt jo tuleekin niin aikaisin pimeä. Poikien nukuttua raotin verhoa, ja täysin valoisa kesäiltahan siellä olikin vielä.

Oi taaperon riemua, kun hän huomasi kylpyhuoneemme ammeen!

Huoneessa taaperoa odotti ihana välipala

Huoneessa meitä odotti myös aivan ihana tervetulotoivotus: tuore hedelmälautanen. Koska olimme ajoittaneet Turkuun autoilumme Joelin ja Leonin päiväuniaikaan, nälkäinen päiväunilta herännyt taaperomme pääsi mutustelemaan hedelmiä valipalaksi. Joel maistoi ensimmäisen kerran karambolaa, mutta tähtihedelmän muoto oli enemmän taaperon mieleen kuin sen maku. Myös sormiruokaileva Leon sai mutustella hieman päärynää, mansikkaa ja verigreippiä.

Meiltä kysyttiin heti hotellin vastaanotossa, haluammeko huoneeseen jo tuodun lisävuoteen lisäksi Leonille pinnasängyn. Leon nukkuu vielä kotona välissämme, joten ajattelimme että jos sänky on tarpeeksi suuri niin hän voi nukkua ensimmäisen yönsä Turussa myös välissämme. Onneksi sänky oli todellakin tarpeeksi suuri, ja oikeasti yhtenäinen parisänky. Kun olimme pari viikkoa sitten Riikassa, huoneessamme oli ”parisänky”, jossa oikeasti oli kaksi erillistä sänkyä, ja yksi iso petauspatja. Vauvahan tippuisi sänkyjen väliin muodostuvaan koloon sellaisessa sängyssä. Nyt nukuimme kolmestaan hyvin parisängyssä, ja taapero nukkui ihan sängyssämme kiinni omassa lisävuoteessaan. Oli aika kiva nukkua ns. siskonpedissä koko perheen kanssa.

Pieni vauva, suuri sänky

Huoneemme oli varustelutasoltaan todella hyvä. Ensimmäistä kertaa näen jenkkien ulkopuolella tyyny- ja peittomenun. Olisimme siis itse saaneet valita listalta omiin tarpeisiin sopivat tyynyt ja peitot. Kävinkin heti pöyhimässä parisängyssämme olleet neljä tyynyä, mutta koska niissä ei ollut mitään parannettavaa niin en päässyt tilailemaan uusia, erilaisia tyynyjä. Ja olen melko tarkka tyynystäni. Hotellissa oli myös ympäri vuorokauden palveleva huonepalvelu.

Radisson Blu Marina Palacessa lapset on otettu hyvin huomioon. Tervetuliaislahjan lisäksi Joel sai käteensä rannekkeen, värikynät ja puuhakirjan. Rannekkeella olisi saanut hotellin ravintolasta limua ja jäätelöä, mutta jätimme tällä kertaa nämä lunastamatta sillä tiesimme miten paljon herkkuja joudumme mussuttamaan seuraavana päivänä Muumimaailmassa. Lisäksi hotellin toisessa kerroksessa yksi neukkari oli muutettu lasten valtakunnaksi. Kävimme leikkihuoneessa leikkimässä puolisen tuntia, ennen kuin lähdimme Hansa-ostoskeskusta päin. Taapero keskittyi erilaisiin puuhakirjoihin ja värittämiseen. Leon puolestaan tutkisteli keskittyneenä rekkoja ja puisia rakennuspalikoita.

Radisson Blu ottaa myös pienet vieraansa hyvin huomioon

2. kerroksen leikkihuoneessa löytyi vauvalle ja taaperolle puuhaa

Koko Radisson Blu Marina Palace hotelli on uudistettu vuonna 2017, ja huoneet ja yleiset tilat olivatkin todella hyvässä kunnossa. Hotellihuone oli todella suuri ja tilava, neliöitä oli 23 mutta tuntui paljon isommalta. Huoneeseen mahtui hyvin oleskelemaan nelihenkisen perheen kanssa, ja Leon pääsi mukavasti harjoittelemaan ryömimistaitojaan lattialla.

Kaikki mieheni Turussa

Hotellin alakerroksessa sijaitsee loistava Grill it! ravintola. Ravintolan terassi olikin aivan täynnä aurinkoisena tiistai-iltana, kun kaikki haluavat istuskella Aurajoen rannalla. Olimme ajatelleet syödä terassilla jäätelöt, mutta päädyimme kävelemään joenvartta muutaman sataa metriä Pingviinin jäätelökojulle, josta taapero sai aina valitsemansa mansikkajäätelön. Kävelimme hetken joenvartta pitkin, ja suuntasimme hotellihuoneeseen iltakylvylle. Taaperomme rakastaa kylpyammeita, joten jouduimme varaamaan siihen ihan reilusti aikaa ettei nukkumaanmeno mene kovin myöhäiseksi.

Saimme nukkua poikkeuksellisen pitkään, sillä touhutaapero alkoi hihkumaan sängystään vasta kahdeksalta. Pitäisi hankkia kotiin yhtä tehokkaat pimennysverhot kuin huoneessamme oli! Aamutoimien jälkeen lähdimme mahdollisimman pian aamiaiselle, jotta pääsemme jatkamaan matkaa Muumimaailmaan. Koska olin tutustutunut jo Helsingin Radisson Blu hotellissa heidän Super Breakfast -konseptiinsa, odotin todella paljon aamiaiselta. Mutta en ollut osannut odottaa niin mielettömän ystävällistä palvelua kuin saimme Marina Palacen aamiaisella. Elina ja Jerry ottivat meidän vastaan aamiaissalissa, ja ohjasivat pöytään jonka viereen Leonin vaunut mahtuivat. Meiltä kysyttiin heti mitä yhdeksän kuukauden ikäinen Leon syö, haluaisiko hän kenties Pilttiä tai vaikkapa suolatonta kaurapuuroa keittiöstä? Leon on sormiruokailija, ja olin aivan varma, että löydän Super Breakfast -aamiaiselta kaiken hänen tarvitsemansa, mutta oli ihana saada Leonille myös lämmintä kaurapuuroa. Leon oli niin tyytyväinen aamiaiseensa, ja söi hyvällä ruokahalulla. Koska Leonin essussa ei ollut etutaskua, aika monta murusta päätyi lattialle. Vanhasta tottumuksesta aloin poimimaan niitä lattialla lautasliinan kanssa, mutta melkein kauhistunut henkilökunta keskeytti aikeeni ja vakuuttivat, ettei minun tarvitse huolehtia siivoamisesta lainkaan.

Leon niin tyytyväisenä saamaansa palveluun ja suolattomaan puuroonsa

Aamiainen, päivän tärkein ateria! Ja hotellin tärkein valintakriteeri meidän syöpöttelijäperheelle.

Kaikille löytyy varmasti jotain, myös erityisruokavaliot oli hyvin otettu huomioon

Joel on jo siinä iässä, että haluaa itse tulla valitsemaan aamiaisensa. Niinpä vein hänet ensin hakemaan oman ruokansa. Topakka herra pyysi heti kaurapuuroa lakkahillolla. Lisäksi hänen lautaselleen päätyi karjalanpiirakka, pekonia, pari nakkia, juustoa ja ilmeisesti raikkautta tuomaan viinirypäleet. Aamiaisella olisi ollut vaikka mitä mehuja, mutta olemme tottuneet juomaan ruokajuomaksi vain vettä tai kauramaitoa. Taapero maistui sievässä pikkupullossa tarjoiltua tyrnimarjasmoothieta, mutta ei ollut ihan vakuuttunut sen kirpeästä mausta.

Paras jälkiruoka, jonka hotelliaamisella voi saada <3

Rakastan syödä aamupalaa ravintoloissa ja hotelleissa. Nyt varsinkin kun tiesin, että lounas jää Muumimaailman vuoksi itseltäni väliin niukan tarjonnan takia, söin aivan rauhassa aamiaisella ihan mitä huvittaa. Tilasin munakasasemalta itselleni tuoreen munakkaan sipulilla ja paprikalla. Munakas oli aivan täydellisesti paistettu, ja otin sen kylkeen lämminsavustettua lohta, croissua brien kanssa ja kasviksia. En pidä lainkaan keskeltä vetiseksi jääneistä munakkaista, ja siksi pyydän aina munakkaani ”well done”. Nyt unohdin pyytää, ja munakas oli silti aivan täydellinen. Kirpakka tyrnimarjasmoothie teki myös vaikutuksen, vaikkei se ollutkaan taaperomme mieleen. Aamiaiseni viimeisteli kahvikoneen capuccino ja täydellisen kuohkeat jenkkipannukakut. Lotrasin jälleen kerran oikein kunnolla vaahterasiirapin kanssa, ja pilkoin pannukakkujen kylkeen banaania. Täydellinen lopetus aamiaiselle!

Niin kaunis hotelli, ja ylelliset julkitilat

Kiitos Radisson Blu Marina Palace, tuhannet Tripadvisor arvostelijat eivät ole väärässä! Tulemme aivan varmasti takaisin viimeistään ensi kesänä, kun on jokavuotisen Naantalin ekskursion aika.