Hae
Nina ja minit

Aamupala lapsille: 3 nopeaa ja maistuvaa vaihtoehtoa

Kyllästyttääkö lapsia kaurapuuro, etkä haluaisi joka aamu tarjota jugurttia tai voileipääkään? Kokosin blogiin kolme kivaa aamupalareseptiä, jotka maistuvat koko perheelle. Aloitan listauksen blogini luetuimmalla reseptillä ja perheemme ikisuosikilla –  sokerittomilla banaaniletuilla. Sen lisäksi, että saat niistä terveellisen aamupalan sellaisenaan, esimerkiksi tuoreiden marjojen ja vaikka maapähkinävoin kanssa, letut toimivat taivaallisena jälkkärinä vaahterasiirapin ja vaniljajäätelön kanssa. Banaaniletut ovat myös pienten sormiruokailijoiden lemppareita ja niitä on helppo syödä omin pienin sormin. Millainen aamupala lapsille maistuu, riippuu välillä myös vuodenajasta mutta nämä kestosuosikit maistuvat aina!

 

Aamupala lapsille

 

1. Banaaniletut

 

Banaaniletuista kasattu kakku jugurtilla, marjoilla ja maapähkinävoilla

 

Mitä tarvitset:

– 2 dl luomukaurahiutaleita
– 2 dl kauramaitoa
– 2 kypsää banaania
– 1 tl ruokasoodaa
– 1 tl Ceylon-kanelia

 

Vaiheet:

1. Laita kaurahiutaleet ja sooda tehosekoittimeen, ja jauha kaurahiutaleet jauhoksi.
2. Lisää tehosekoittimeen banaanit ja kauramaito.
3. Anna taikinan tekeytyä vartin ajan.
4. Paista kuumalla lettupannulla tai normaalilla paistinpannulla pieniä, pyöreitä pannukakkuja. Löydät sopivan lämpötilan paistaessasi.
5. Paista lettuja kunnes taikina kuplii toiselta puolelta pannulla ja käännä. Pannukakkujen kuuluu olla jenkkityyliin melko paksuja.
6. Tarjoile hedelmien ja marjojen kera.

 

 

2. Kolmen raaka-aineen tuorepuuro

 

 

Mitä tarvitset:

– 1 dl kaurahiutaleita
– 1 dl kauramaitoa tai lehmän maitoa
– 0,5 dl tuoreita mansikoita tai pakastemustikoita
– 0,5 tl kanelia

 

Vaiheet:

1. Valmista puuro edellisenä iltana, ja anna tekeytyä yön yli jääkaapissa.
2. Sekoita hiutaleet, maito ja kaneli keskenään kulhossa.
3. Pilko mansikat pieneksi / mustikat sellaisenaan ja kaada valitsemasi marjat puuron päälle.
4. Sekoita mansikat aamulla puuron sekaan ja nauti!

 

3. Taaperon tehosmoothie

 

Mitä tarvitset:

– 1,5 dl kauramaitoa
– ½ banaani
– ½ avocado
– ½ päärynä
1 dl marjoja (mustaherukka, mansikka)
5 kpl cashew- tai saksanpähkinää raastettuna

 

Vaiheet:

1. Sekoita kaikki ainekset tehosekottimessa aivan sileäksi. Lisää kauramaitoa taaperosi maun mukaan.
2. Raasta mukaan vielä haluamasi pähkinät, ja sekoita kunnolla.
3. Tarjoile smoothie joko nokkamukista, täytettävästä smoothiepussista tai mukista pillin kanssa.

 

 

Makoisaa aamupalaa!

 

Lue myös: Mustikkaiset puuromuffinssit ylijäämäpuurosta

 

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *